AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing
Opis
AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing
Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing okazał się być niedoścignionym zarówno w laboratorium, jak i na torach wyścigowych, zapewniając najwyższe parametry silnikom gokartów, juniorskich dragsterów, pojazdów typu quarter midget, i innym pojazdom sportowym.
Opis
Syntetyczny olej silnikowy Briggs & Stratton 4T Racing jest wspólnym przedsięwzięciem inżynierów Briggs & Stratton oraz AMSOIL INC. Firma Briggs & Stratton zgłosiła zapotrzebowanie na opracowanie oleju silnikowego, maksymalnie zwiększającego moc silników, a jednocześnie będącego w stanie odprowadzić olbrzymie ilości ciepła powstające w ich czterosuwowych silnikach stosowanych w sporcie. Miał on również przeciwstawić się powstającym siłom ścinającym.
W rezultacie AMSOIL stworzył syntetyczny olej silnikowy Briggs & Stratton 4T Racing. Został on specjalnie opracowany do silników wykorzystywanych w sportach motorowych, a jednoczenie jest pozbawiony wad konwencjonalnych olejów "kartingowych", oraz silnikowych olejów typu PAG. Jest idealnym rozwiązaniem dla sportowców, którzy oczekują maksymalnej mocy swoich silników, przy zachowaniu ich żywotności.
Opracowany aby zapewnić znacznie lepsze chłodzenie niż konwencjonalne oleje, syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing, jest oparty na bazie czysto syntetycznych olejów, odpornych na wysokie temperatury, typowe dla silników wyścigowych chłodzonych powietrzem. Jego zwiększona stabilność termiczna pomaga obniżyć temperaturę roboczą, oraz zapobiega powstawaniu szlamów i osadów, obniżających moc silników, oraz zapewnia najwyższe parametry silnika i przedłuża jego żywotność.
Maksymalna moc
Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing łączy cechy lekkich olejów zapewniających wysoką moc silników, z właściwościami ochronnymi typowymi dla cięższych olejów. Zastosowano w nim modyfikatory tarcia oraz zaawansowane dodatki, obniżające utratę mocy powodowaną tarciem. Dzięki zastosowaniu oleju syntetycznego 4T Racing, więcej mocy przenoszone jest na tor.
Zapobiega zużyciu silnika
Syntetyczny olej AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing został opracowany przy wykorzystaniu silnych środków antypieniących. Nie dopuszcza do pienienia oleju, powszechnie występującemu przy wysokich obrotach silnika, tworząc na częściach silnika trwały film olejowy i zapewnia ich ochronę w najbardziej ekstremalnych warunkach.
Zapobiega zużyciu silnika
Olej syntetyczny AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing zawiera inhibitory korozji chroniące przed powstawaniem korozji w okresach pomiędzy wyścigami i podczas dłuższych okresów garażowania pojazdu.
· Przetestowany i zatwierdzony przez Briggs & Stratton oraz AMSOIL
· Łączy właściwości ochronne typowe dla cięższych olejów z zaletami olejów lekkich.
· Obniża temperaturę
· Zapobiega pienieniu
· Zapobiega powstawaniu korozji
Zastosowanie
Olej syntetyczny AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing jest przeznaczony do stosowania w silnikach o małych pojemnościach skokowych chłodzonych powietrzem, które stosowane są w sporcie motorowym. Jest zalecany dla wszelkich czterosuwowych sportowych silników chłodzonych powietrzem, jedno- oraz wielocylindrowych, smarowanych rozbryzgowo bądź ciśnieniowo, w tym silników Briggs & Stratton * V-Twin wymagających odpowiedniej właściwości lepkościowych i smarnych. Olej syntetyczny AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing zalecany jest do silników napędzanych alkoholem i benzyną. Jest w pełni mieszalny z olejami mineralnymi.
Zalecenia
Nie należy mieszać oleju z innymi olejami silnikowymi przy przechodzeniu na olej syntetyczny AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing. Należy zlać olej, którym zalany był silnik i napełnić go olejem AMSOIL Briggs & Stratton 4T Racing. Następnie należy uruchomić silnik i pozostawić go na biegu jałowym przez 2-3 minuty. Następnie należy ponownie spuścić olej i jeszcze raz napełnić silnik olejem syntetycznym Briggs & Stratton 4T Racing
Przebieg
Należy postępować zgodnie z zaleceniami instrukcji dostarczonej przez producenta sinika.
Parametry techniczne:
Kinematic Viscosity @ 100°C, cSt (ASTM D-445) |
11.6 |
Kinematic Viscosity @ 40°C, cSt (ASTM D-445) |
72.2 |
Viscosity Index (ASTM D-2270) |
156 |
Pour Point °C (ASTM D-97) |
-46 |
Fire Point °C (ASTM D-92) |
244 |
Noack Volatility, % weight loss (g/100g) (ASTM D-5800) |
3.60 |
Four Ball Wear Test (ASTM D-4172 @ 40 kgf, 150°C, 1800 rpm, 1 hour), Scar in mm |
9.7 |
High-Temperature/High-Shear Viscosity (ASTM D-5481 @ 150°C, 1.0 X 106 s-1), cP |
4.2 |
Dane techniczne
Lepkość | 10W30 |
Litraż | 0,946 l |
Specyfikacja | API SN PLUS |
Przeznaczenie | małe silniki |