AMSOIL Z-ROD® 10W30 0,946 l
Opis
Nowoczesna technologia dla klasycznych samochodów i zabytkowych. Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Z-ROD 10W30 został specjalnie opracowany z myślą o samochodach klasycznych i pojazdach o wysilonych silnikach. Jego skład cechuje wysoka zawartość cynku zapobiegającą nadmiernemu zużyciu wałków rozrządu współpracujących z płaskimi popychaczami i innych ważnych elementów silnika, oraz oryginalną mieszaniną inhibitorów korozji dla dodatkowej ochrony silnika w czasie, gdy pojazd nie jest użytkowany. Syntetyczny olej silnikowy Z-ROD 10W30 został opracowany do eksploatacji w ruchu ulicznym, jak również z myślą o zapewnieniu ochrony pojazdów podczas garażowania.
AMSOIL, lider rynku syntetycznych środków smarnych, wyprodukował pierwszy na świecie syntetyczny olej silnikowy zaakceptowany przez API w 1972 roku. AMSOIL, the First in the Synthetics®, to najlepsze, co możesz dać swojemu silnikowi, zaufaj bogatemu doświadczeniu AMSOIL.
Wysoka ochrona wałków współpracujących z płaskimi popychaczami
Krzywki wałków rozrządu współpracujące z płaskimi popychaczami, powszechnie występujące w pojazdach klasycznych i tych o podwyższonych parametrach, wzajemnie oddziałując na siebie wywołują znaczne tarcie i wytwarzają ciepło. Tarcie pomiędzy elementami może w efekcie doprowadzić do zużycia wałka rozrządu i wpływać na działanie zaworów, ostatecznie doprowadzając do utraty mocy silnika i spadku jego sprawności. Ponadto, te obszary silnika są najczęściej smarowane rozbryzgowo, w odróżnieniu od innych, smarowanych ciśnieniowo. W takich warunkach dodatki przeciwzużyciowe, takie jak cynk i fosfor w dialkiloditiofosforan cynku (ZDDP) poddawane są dodatkowemu obciążeniu. Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Z-ROD 10W30 został stworzony w oparciu o wysoką zawartość ZDDP w celu zapewnienia ochrony wałków współpracujących z płaskimi popychaczami, popychaczy, dźwigni zaworowych, oraz innych wrażliwych elementów. Wysoka zawartość cynku i fosforu zapewnia dodatkową ochronę tych wrażliwych, smarowanych rozbryzgowo elementów.
Długotrwała ochrona przed rdzą i korozją
Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Z-ROD 10W30 został stworzony z zastosowaniem wyjątkowej mieszaniny inhibitorów rdzy i korozji, w celu zapewnienia maksymalnej ochrony w okresie, w którym pojazd nie jest eksploatowany. Aby wykazać jego skuteczność, olej silnikowy AMSOIL Z-ROD został poddany standardowej procedurze badawczej metodą ASTM D1748 sprawdzającej odporność na rdzę w specjalnej komorze wilgotnościowej. W teście ocenia się właściwości antykorozyjne oleju silnikowego w warunkach wysokiej wilgotności, podobnych do tych występujących w zawilgoconych garażach. Próbka metalu pokryta syntetycznym olejem silnikowym AMSOIL Z-ROD 10W30 nie wykazywała żadnych oznak utleniania po 192 godzinach, podczas gdy próbka pokryta olejem konkurencyjnego wiodącego na rynku producenta pokryła się rdzą po upływie 24 godzin. Po 192 godzinach w komorze wilgotnościowej próbka metalu pokryta syntetycznym olejem silnikowym AMSOIL Z-ROD nie wykazywała żadnych oznak rdzy lub korozji. Po 192 godzinach w komorze wilgotnościowej próbka metalu pokryta konkurencyjnym produktem nosiła poważne ślady rdzy.
ZASTOSOWANIE Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Z-ROD zalecany jest do stosowania w starszych konstrukcjach silników lub silnikach poddanych modyfikacjom, a wymagających stosowania oleju 10W30. Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Z-ROD10W30 spełnia wymagania klasy lepkościowej API SL, jak również wcześniejszych specyfikacji dopuszczających stosowanie większych ilości dodatków przeciwzużyciowych. Dodatek ZDDP w syntetycznym oleju silnikowym Z-ROD przekracza wartości określone dla specyfikacji API SM, oraz nowszych specyfikacji.
ZGODNOŚĆ Syntetyczny olej silnikowy AMSOIL Z-ROD 10W30 jest kompatybilny z innymi konwencjonalnymi i syntetycznymi olejami silnikowymi. Mieszanie olejów silnikowych AMSOIL z innymi olejami, skraca żywotność oleju i zmniejsza jego walory eksploatacyjne. Dostępne na rynku dodatki do oleju nie są zalecane do stosowania razem z syntetycznym olejem AMSOIL.
WYMIANA OLEJU
Ponieważ silniki w klasycznych samochodach, hot rodach i innych pojazdach o wysilonych silnikach są na ogół poddawane modyfikacjom mechanicznym, nie można podać uniwersalnego zalecenia odnoszącego się do częstotliwości wymiany oleju. Określenie właściwego okresu użytkowania oleju spoczywa na właścicielu. Ogólną wskazówką jest maksymalny okres eksploatacji syntetycznego oleju silnikowego AMSOIL Z-ROD, który wynosi maksymalnie 8 000 km lub jeden rok, co nastąpi wcześniej. W silnikach poddanych ekstremalnym modyfikacjom (np. turbodoładowanie, instalacja nitro), maksymalny okres pomiędzy wymianami nie powinien przekraczać 5 000 km lub jeden rok, co nastąpi wcześniej.
Parametry techniczne
Lepkość kinematyczna w 100°C, cSt (ASTMD445)................................11,8
Lepkość kinematyczna w 40°C, cSt (ASTM D445).................................74,9
Wskaźnik lepkości (ASTM D2270)......................................................152
Temperatura zapłonu °C (°F) (ASTM D92)...........................................236 (457)
Temperatura spalania °C (°F) (ASTM D92)..........................................268 (514)
Temperatura płynięcia °C (°F) (ASTM D97)..........................................-46 (-51)
Lotność NOACK, % utrata masy (g/100g) (ASTM D5800)........................5,5
Wysoka temperatura /wysoka gęstość dynamiczna HTHS w 150°C, 1.0 X 106 s.-1), cP (ASTM 5481).........3,6
Test czterech kul przy 40 kgf, 75ºC,1200 obr/m, 1 h, średnica uszkodzenia, mm (ASTM D4172).................0,35
Całkowita liczba zasadowa (ASTM D2896)...........................................9,1
Dane techniczne
Lepkość | 10W30 |
Litraż | 0,946 l |
Specyfikacja | API SL |
Przeznaczenie | samochodowy, silnik benzynowy |